ברוכים הבאים – בית הספר הדמוקרטי לב השרון  –

פרלמנט 29.2.24, ההצעה לא עברה

מציע: נמרוד

ההצעה: נעילת כיתות לימוד בסוף שיעור ובזמן ההפסקות.

אני מציע לנעול את הכיתות בזמן שאין בהן שיעורים משלוש סיבות עיקריות:

  1. ניקיון – ישנו פער עצום בניקיון חדרים שנעולים בשגרה, כמו חדר אייבי נתן לעומת חדרים שפתוחים כל הזמן. הלכלוך גם מביא מזיקים וגם יוצר ריח לא נעים ואווירה לא נעימה ללמידה.
  2. שמירה על ציוד ועל חומרי לימוד בכיתות – כיום רוב הצוות והילדים נמנעים מלמקם עזרי למידה כגון כרזות, אמצעי המחשה, תוצרי לימודים וציוד לימודי בכיתות הלימוד שכן הדברים אינם נשמרים. רוב הציוד שכן נמצא בחדרים נעול בתוך ארון. בשאר הכיתות או שהכיתה ריקה או שחומרי הלימוד נמצאים במצב מזעזע. כך גם הכיסאות והשולחנות. ישנו פער עצום בין מצב הכיתות והציוד בחדרים נעולים ובחדרים פתוחים.
  3. בטיחות וביטחון של הילדים – אמנם על רוב ילדי בית הספר ניתן לסמוך שיתנהגו באחריות כלפי עצמם וכלפי אחרים, אך ישנם מספר תלמידים אשר מנצלים את המרחבים הסגורים והמבודדים לעבור על כללי ההתנהגות ובטיחות. את תוצאות ההתנהגות הזו אנחנו פוגשים בטיפול בפגיעות כאלו ואחרות וגם בציוד שבור ומקרי ונדליזם בכיתות.

דגשים נוספים:

  1. לכל הילדים בבית הספר יש מועדון חברתי בו ניתן להיות ולשהות בכל ימות השנה, גם בימים גשומים. כמו כן ישנם חללים משותפים פתוחים כמו מסדרונות ומבואות.
  2. לפני כניסת החוק לתוקף, יש להחליף (במידת האפשר) את המנעולים למנעול מסטר ולתת לכל איש צוות, תלמיד והורה שמלמד קורס מפתח. חדרים “מיוחדים” אפשר להשאיר עם מנעול שונה במטרה לשמור על הציוד (מחשבים, מעבדה…)
  3. קניית ציוד והחלפת ציוד ורהיטים שבורים או שיפוצם, יקרה בהרבה מהחלפת מנעולים. ובכל מקרה מדובר בכסף רב אותו ניתן לחסוך עבור בית הספר לניצול לדברים חשובים נוספים.
  4. החדרים הצמודים למועדונים יישארו פתוחים.
  5. הכיתה נעולה אבל התלמידים יוכלו לבקש מפתח ממורה.
  6. המורה יוכל להפעיל שיקול דעת ולהשאיר את הכיתה פתוחה תוך לקיחת אחריות.
  7. תהיה רשימה במשרד של כל מי שלקח מפתח.

 

עלות ההצעה:

עלות מנעולים (צילינדרים) ומפתחות לכולם 1200-1400 ₪

עלות אנשי מקצוע במידה ונצטרך- קשה לדעת מראש. אני מעריך ש 1000 שח יספיקו.

כל העלות מתקציב החזקת מבנה.